KlantmesKjarni 7/8-11

Red samma runda som igår fast baklänges. Tog det ganska lugnt, mest skritt, lite tölt och trav och nån galopp. Dock verkade int Kjarni ha koncentrationen på sin sida idag, han snubblade över sejj själv och stannade och stirrade ut i skogen och var allmänt off.
När vi travade förbi en liten familj som tkte det såg så mysigt ut att jag red så snubblade han på en grästuva så att vi nästan gick omkull! Epic fail... Tur att vi int skadade oss iaf!

Red genom grustaget vid Ramnaslätt, där satt jag av och vi promenerade tillsammans upp till toppen på det hela. När vi kommit en bit efter sista uppförsbacken satt jag upp och red över kalhyggena och sen upp på grusvägen inne i skogen. När vi nästan var framme vid asfaltsvägen satt jag av igen och så promenerade vi resten av vägen hem, hur mys som helst!
När jag ledde ut honom till hagen var han dock anoingen jobbig, då han av nån anledning frös fast och nästan sket ner sejj för att hans hagkompis stod vid haggrinden och väntade? Kompisen hade iofs flughuva på men det har han haft länge så det borde int ha spelat nån roll? 
Iaf så fick jag lirka och övertyga länge innan han ens rörde sejj ur fläcken och följde med mot hagen, stelbent och fnysande. När vi väl kom fram och jag släppte in honom i hagen var det ju självklart inga problem, de hälsade glatt och Kjarni hade inga bekymmer i hela världen :P
Meshäst! Men han är lite söt iaf :D
Söte :D
Fastfrusen ponny :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0