Loke 15/12 2011

Idag hade vi nog en dålig dag båda två. Han var lite buffig redan inne i stallet, och när jag skulle sitta upp ville han inte stå still och trampade runt och hade sig.
När jag sedan red ville han i princip bara gå åt sitt håll och jobbade mer emot mig än med mig. Jag hade verkligen inget tålamod med honom, men jag gav mig inte för det! Jag red igenom ett program som mina ridelever ska rida imorgon, det skötte han hyfsat. Höjdpunkten på passet var den första galoppfattningen som han tog helt klockrent!
Sen bråkade vi lite till. Skulle fatta galopp i vänster varv, som är hans svaga varv. Han ville bryta ut och ruskade på huvudet som en tok för att jag inte skulle ta i honom ordentligt. Efter två misslyckade försök tog jag ett ordentligt tag i yttertygeln och gjorde en rejält övertydlig fattning. Han sparkade bakut så jag trodde han stod i 90 grader, men han föll i galopp. Berömde och sedan gav jag mig. Jag var helt slut men jag hade lyckats med vad jag ville. 

Jag har en liten svacka nu, mycket jobb, stress med julfix och sånt. Så jag förstår verkligen om det påverkar min ridning! Jag får försöka ta det lugnt när jag kan och försöka slappna av, så kommer jag förhoppningsvis ur svackan snart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0