Loke 19/12 2011

Idag arbetat jag honom lös. Började att bara släppa honom så han fick bralla avb sig och kollade av såå att han lyssnade på mina kommandon. 
Sen tog jag in honom och tog på voltigegjorden och satte på en halsförlängare. Tog ut honom igen och lät honom trava ett par varv med löst åtspänt så att han fick känna att den var där. Sen spände jag in lite så att det skulle ge effekt, dessvärre ignorerade han den nästan helt. 
Gick in och bytte till "vanliga" läderinspänningar istället. Det fungerade så himla mycket bättre! Efter några varv började han slappna av och komma ner i formen och började arbeta mer genom kroppen, även om han tyckte det var sjuukt jobbigt! Såfort han jobbade ärligt (vilket bara var några steg åt gången), berömde jag överdrivet mycket och man såg på honom att han blev lite mallig. 
Han fick gå med inspänningarna ca 10 minuter, sen avslutade jag och spände loss. Han var svettig och anfådd, tjockhästen! Promenerade några varv med honom löst bredvid mig innan vi gick in. 
Duktiga Loke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0