Lofoten 2011

Har som sagt varit i Lofoten i en vecka tillsammans med ett gäng från 4H. Vi bodde i tält, fiskade och såg enormt vacker natur på resan! Har aldrig gjort nåt sånt innan, och det var sjukt spännande och roligt, vi var ett härligt gäng!

Vi åkte från Borås på söndagen med tåg, bytte tåg i Herrljunga till ett tåg som skulle ta oss direkt upp till Norrland. Fast så direkt var det ju int, för tåget blev 7 timmar försenat pga av att loket gick sönder mitt ute i ödemarken :P
När vi väl kom fram och klev av tåget i Bastuträsk höll det på att bli strul med bussen oxå, men tack vare en grymt schysst busschaufför ordnade det sejj!
Vi kom fram till Skellefteå, hämtade vår hyrbuss vi skule ha resten av veckan, träffade Emma, en av Åsas vänner, handlade, och sedan var vi påväg!
Nångång under sena kvällen passerade vi gränsen till Norge, körde över de vackra fjällen och övernattade så småningom en bit utanför Fauske. Det regnade och vi var enormt trötta, men efter lite om och men fick vi upp tältet och la oss att sova.
Andra morgonen var det strålande solsken och vi fortsatte mot färjan som skulle ta oss ut till själva Lofoten. Vi sjöng och vi myste i bilen, och stannade då och då för att sträcka på benen och fota den fantastiska naturen! Vi tog färjan över till själva ön Lofoten, där vi körde runt och hittade den perfekta lägerplatsen! Dock fanns det flera andra som campade där, men det gjorde inget. Vi fick oss ett litet äventyr när Åsa tappade bilnyckel i gräset och vi fick leta ett bra tag innan Bina hittade den igen.
Vi fiskade, grillade och kom int i säng förrän fram på småtimmarna, när myggen blev oss övermäktiga. Hur mysigt som helst!

Nästa morgon begav vi oss iväg för att tanka, och sedan åkte vi ut och gick på Lofotsakvariet och kikade. Fint och intressant, med både söta och mindre söta djur att titta på!
Efter akvariet fortsatte vi köra och hittade så småningom hittade vi en mysig lägerplats bland några övergivna hus och vacker utsikt över en fjord. Där fiskade vi, (dock utan någon större framgång) hade en liten tävling och satt och myste och åt vid en eld.
På morgonen var vi snabba med att packa och begav oss neråt ön för att ta färjan tillbaka till fastlandet. Vi kom fram till hamnen men fick stå där ett rejält gäng med timmar innan vi fick komma med :P
Jag sov det mesta av resan över.
När vi kom fram hade vi allsång i bilen tills vi blev hesa och hördes över halva norska fjällen.
Vi körde på hela natten och frampå morgonkvisten hade vi kommit över i Sverige igen.

Vi åt frukost, sen åkte vi och bytte om, tvättade oss och badade lite innan vi åkte in till Piteå och handlade och åt och gottade oss lite på stan.
Sista natten tillbringade vi under bar himmel på altanen till en fiskestuga i en sjukt mysig liten vik :)
Hemresan gick snabbt och smidigt nästa dag/natt och vid 12tiden var vi hemma i Borås igen!

Detta är nåt jag hemskt gärna gör om, saknar det redan!
Haha oj detta blev ett långt inlägg detta blev! För bilder från resan, klicka HÄR!!