Äventyret ;)

Nu är jag hemma efter mitt lilla äventyr i Sjömarken.
Markström var supersnäll och var med mejj, jag skulle nämligen provrida en islandsvallack, Kjarni, för att se om jag ville bli medryttare.

Det var lätt att hitta, även om det låg en bit utanför samhället. En mysig liten gård med fin omgivning :)
Kjarnis ägare var mkt trevlig och vettig, lätt att komma överens med.
Vi gick ut och hämtade in Kjarni och hälsade lite lätt på de andra hästarna innan vi gick ner till stallet och borstade och pysslade.

Sedan ridning. Jag ville mest känna på honom och int sätta för stora krav på honom eftersom det var första gången och så. Han var int särskilt komplicerad men jag märkte att jag var tvungen att rida på ett lite annat sätt än vanligt, eftersom jag int ridit särskilt mkt islandshäst innan.
Men jag tyckte ändå ridningen gick bra, vi kom överens, även om han försökte smita och dra in nosen en aning emellanåt. Jag kan nog lära mejj en hel del av honom, så jag tänker satsa och rida honom och se hur det funkar och så. Alltid kul att testa lite nytt och vidga sina vyer :)

Här kommer några bilder som Markström tog :)

Kjarni :)














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0