Kreatur!!!

Ibland undrar jag vf jag jobbar med djur?!
Eller iaf getter och får. Efter kvällens lektioner skulle jag försöka mejj på att få in vårat nya får (hon dumpades hos oss av någon natten till lördag) i gethuset. Men hon ville int, och såklart så lyckas getterna ta sejj ut medan jag int kollar, så jag fick locka in dom i huset igen och stänga luckan. Då upptäcker jag att Ronja och hennes killingar fortf är ute. SUCK! Så jag bestämmer mejj för att ta in dom "utevägen". Ronja var lätt, bebisarna fick jag jaga säkert tio minuter innan jag fick in dom båda två. Sen, tillbaka till fåret. Hon ville ju helt klart int bo med getterna så jag tyckte jag var smart när jag lockade med mejj henne och försökte få med henne in i grishuset, som står tomt nu efter att våra grisar fått åka till himeln. Hon tkte det verkade helt okej först, men sen snubblade jag när jag skulle runt henne för att stänga dörren, och då försvann hon ut igen. Sen ville hon int gå in i huset igen, så jag och Lisa försökte fösa in henne, men nehej, rätt vad det var så hade hon flugit över staketet och rusat över stallplanen. Yasmin kom ut och försökte hjälpa, men så satans snabb som det där fåret var så hade hon snart sprungit bort över hela hästarnas sommarhage och tillbaka. Sedan bestämde hon sejj självklart för att ta en joggingtur längs Åsvägen bland alla bilar påväg hem.... Vet int om jag hade tyckt synd om henne om hon hade blivit påkörd? :P
FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU....
Sedan var jag och Yasse ute i nästan en hel timme och försökte få tag på henne då hon sprang runt halva Brämhult. Vi lyckades med hjälp av en man få tillbaka henne ner mot gården och tillslut lyckades vi valla in henne i stallet! HURRAY!
Sedan leddes hon i kedjor tillbaka till grishuset och stängdes in, äntligen!
Dessa djur! Ibland önskar jag att jag samlade frimärken ist! :P
Vår bundne fånge :P

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du har ju sagt att du vill träna ;)

Postat av: yasmin

asså fan va arg jag vaaaa xD

2011-05-23 @ 14:24:46
URL: http://fjordruss.blogg.se/
Postat av: Åsa

Fången är tillbaka i sin flock i Borgstena nu :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0