Loke 22/4 2012

Idag gjorde vi lite blandat. 
Först var Markström och hjälpte mig med lite tips och trix i tömkörningen, vilket kändes väldigt bra! Hon är mycket kunnigare än jag, vilket märktes på Loke väldigt tydligt. 
Hon kände på honom en stund och prövade lite olika saker och sedan fick jag ta över. Han var mycket lydigare för Markström kan jag ju säga, han kände direkt att han kunde fuska lite med mig. 
Dock var det mycket nyttigt för oss båda att få lite "utbildning", kommer definitivt ha nytta av det i framtiden!
'
Senare så provade jag och Karro en liten övning för att se om vi inte kunde få honom att tagga till lite i hoppnignen, eftersom han inte verkat motiverad det senaste. 
En busenkel övning, vi satte helt enkelt upp precis som om vi skulle löshoppat. Detta för att han gillar löshoppning och det är så lätt för honom att göra rätt. Värmde upp lite snabbt och kom sen på hindren. Han hade bra bjudning mot och hade inga problem alls med övningen, kändes pigg och glad! Han fattade ju precis vad han skulle göra, jag bara fattade galopp och stod sedan bara i lätt sits och hängde med. Vi kom på hindren 3-4 gånger, vi ville bara att han liksom skulle tycka det var kul och att han skulle kännas lite självsäker.
Red lite böjt spår och gjorde lite galoppfattningar efter det. Vänster galopp hade han väldigt svårt med idag, även Karro, som satt upp och kände på honom en stund hade lite problem med det. 
Men efter en lyckad fattning fick han avsluta. 

Duktig kille!

Ungefär såhär mycket har han ansträngt sig i hoppnignen den senaste tiden :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0