Loke 2/4 2012

Tömkörning idag. 
Började med att köra honom ute en stund, han var hur duktig som helst och väldigt lyhörd. 
Han var lyhörd i paddocken också, men även slarvig och lite okoncentrerad. Efter en stund började han kännas lite ovillig och försökte smita rejält och prövade "bli-rädd-för-random-stuff-taktiken" och blev jättearg när jag inte gick på det och försökte att dra tömmen ur handen på mig. Tog in honom på en liten volt och lät honom gå där tills jag kände att han gav med sig och mjuknade och sen gav jag mig. Tog av honom alla grejer och skickade ut honom på spåret för att trava av, men när han gått där en stund blev han plötsligt jättepigg och började uppmana mig till lek. 
Nåja, jag gick med på det och vi lekte en stund och Loke hoppade omkring och tyckte det var jätteskoj. 
När han väl hade lekt färdigt kallade jag in honom och vi skrittade av tillsammans medan jag plockade in konor och lite bommar som vi hade använt.
Inte ett jättebra pass, men är ändå nöjd med att Loke verkade glad när vi var färdiga :)


Nöjd ponny med ful knopp i pannan ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0