Loke 11/12 2012

Idag var han inte jätterolig. Han vill mest bara flumma runt och var så sjukt okoncentrerad en stund att jag blev riktigt frustrerad till slut!
Så jag satte honom i galopp och tvingade runt honom några varv innan han fick sakta av. Efter det blev han bättre och mer uppmärksam på mig och min ridning. Prövade att använda sporrar idag, vilket funkade helt okej. Red honom i en övning där jag gjorde volt tillbaka i hörnen, så det blev nästan lite som små serpentinbågar. Han tyckte det var jättejobbigt, men han gick med på det. Avslutade med att göra ett par galoppfattningar i vänstervarvet, som är hans sämre galoppvarv och sedan lät jag honom trava av på lång tygel.
Min ridning kändes verkligen inte bra idag, kände att jag hade svårt att kombinera mina hjälper och kände mig liksom sladdrig och ostadig i sadeln.
Nåja, får trösta mig med att Loke är så snäll att han inte bryr sig så mycket. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0