Loke 2/1 2012

Idag red jag bort till ängen. Loke var pigg men ändå lat - full med energi, men ville helst slippa arbeta. 
Red först en stund på själva ängen, sedan red jag bort till backen alldeles bakom och galopperade lite. Ponnyn tyckte det var ganska kul men jooobbigt!
När vi tagit ett par vändor i backen ville han mest gå hem, så jag red tillbaka och tog ett par galopper och travade av sen. Catte, som var med och fotade/filmade satt upp och kände lite på honom. Han var jätteflåsig när jag väl skrittade av, tjockisen. :)
Kändes bra att jag kunde rida bort från gården utan att ha någon annan häst med. Även om han ropade efter kompisarna försökte han sig inte på att dra hem eller nåt sånt.
Här kommer lite bilder, tagna av Catrine, Elisabeth & Jessica. (Klicka på Catrine för att komma till hennes blogg!)
Ibland vill hästen inte riktigt som du vill :P









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0