Loke 23/1 2012

Idag red jag för tränare för första gången på läääänge!
Hon ska ev börja träna oss instruktörer på jobbet med jämna mellanrum.
Vi körde ett pass markarbete med trav- och galoppbommar ställda så det blev en serpentinövning ungefär. Loke tyckte det var sjuuukt jobbigt, och även jag, men oh så nyttigt!
I början var han seg i munnen och sprang mest omkring när jag bad om nåt vettigt, men efter lite rättningar och tips från tränaren lossnade han och jag lyckades tom samla traven riktigt bra (för att vara Loke, annars är det mest snabbt paddel framåt :P).
En gång for han iväg i nån form av bockserie, vet inte om det var i protest eller mer för skojs skull. Jag satt kvar i vilket fall, blir alltid lika glad när jag vågar fortsätta rida efter något sådant!
Jag vet inte vem av oss som var mest slutkörd mot slutet av passet, och inte heller vem som kommer ha mest träningsverk, men imorgon kommer nog bli ett litet lugnare pass iaf, så att den nya kunskapen får sjunka in lite. Känns toppen att få ha ridit lektion igen! :D

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Va roligt! :) Vem är de som ni tränade för? :)

2012-01-23 @ 23:29:13
URL: http://linneamarkstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0