Vem är jag osv.

Jag har haft ett litet uppsving i besökarstatistiken, så jag tänkte att nya läsare kanske ville veta lite mer om mig och bloggen.
'
Jag är då Linnéa, en 20-årig tjej från Borås.
Denhär bloggen var från början tänkt att vara en fotoblogg, därav namnet, men just nu känns det mer som en hästblogg, haha! Så jag försöker väl kombinera fotot och hästeriet samt rent allmänt om mitt liv så gott det går.
'
Jag är ju då en hästmänniska inifrån och ut. Hästar är i princip mitt liv, utan dem mår jag helt enkelt inte bra i själen! Förutom hästar älskar jag att fotografera, och tar med mig kamera nästan vart jag än går!
Jag arbetar på 4H-gården i stan, där jag även rider. Jag har ingen egen häst för tillfället, så jag är hemst tacksam att jag får rida på arbetsplatsen!
Just nu är de hästar jag rider:

Loke

Fjordhästvalack född 2003
Står på 4H-gården där jag jobbar. Vi har honom på prov för att ev behålla och avända i verksamheten. Jag sköter hans tillridning och testar vad han klarar av och om han verkar passa oss.
Han är en känslig men väldigt lat kille som är - som fjordingar bör vara - ganska egensinnig men ändå tillgiven och nyfiken. Cool och lugn, svårskrämd men tycker inte om att vara utan sina hästkompisar. Tycker mycket om människor och vill gärna ha uppmärksamhet!
'
Jonas Jo

Kallblodstravarkille som ägs av Linnéa Markström. Född 2002.
Jonas står på Brämhults Ryttarsällskap i Borås. Jag rider honom en gång i veckan tills vidare, då Linnéa letar halvfodervärd till honom.
Jonas är en pigg, energisk och känslig men lite barnslig häst med humör. Ibland tror jag nästan har är ett sto i förklädnad. Men han är så underbar att jobba med och han ger väldigt mycket tillbaka, samtidigt som han är en utmaning när han är på det humöret, dock på ett bra sätt.
'
De andra hästarna på jobbet kan även synas lite då och då i inläggen:
'
Smilla, 7-årigt fjorsto


Starshine, tinker/fullblodskorsning


Löpergutten, kbl-travare omskolad till ridhäst


Deloitte N. Touche (Looydn), ägs av Catrine Karlsson


Csenge, hästen som önskar hon vore knähund




När jag inte bloggar om hästarna försöker jag som sagt blogga om mitt liv i allmänhet, kanske slänger upp nån tävling eller frågestund ibland, bildbomber får ni garanterat, samt lite ditt eller datt om vad som händer och sker
just nu.
Hoppas ni vill fortsätta följa denna blogg! Undrar ni något är det bara att fråga.
Bor ni i Boråsområdet kanske det tillochmed kan hända att jag kan komma ut till er med kameran om ni ber riktigt snällt ;)
Ha det bäst allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0