Jonas 22/6 2012

Idag blev det lättare pass dressyr i paddocken.
La ut två bommar parallelt ca i mitten av stora A-volten, så att det blev som en liten "port". Tanken var att göra övergångar mellan dem.
Värmde upp länge och hade inga större krav på form, den fick komma om den ville. Ville dock att han skulle gå fram ordentligt för skänkeln, vilket han inte verkade ha nån större lust med just detta pass. Han la gärna in backen och blev tung i handen och ville inte riktigt ta skänkel (hittade inga sporrar, så red sporrlöst, kände jag kunde behövt den extra lilla boosten från dom) eller säte. Tillslut gick jag in och hämtade ett spö, vilket gjorde att han lättade lite. Red mycket halter och volter till en början, stretchade ut sidan på honom ordentligt innan jag började på övningen med bommarna. Red trav mot bommarna, skritt emellan, sedan trav igen. Galoppen funkade inte alls idag, enbart pga mig! Kände mig helt ur balans och hittade ingen bra rytm, så struntade i galoppen helt och koncentrerade mig på traven istället. 
När han kändes med och lydig och mjuk så avslutade jag och skrittade av från marken. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0