Jonas 23/6 2012

Skulle idag ha ridit ut med Sara, men då jag upptäckte att Jonas dragit av sig en sko fick det bli lite dressyr idag igen istället.
Började med att skritta till kyrkan och tillbaka som uppvärmning. Använde mig av samma par med bommar jag använde igår, men idag ville jag göra halter där istället. Samma tänk med form och fram för skänkeln som igår med.
Han kändes väldigt arbetsvillig redan medan vi värmde upp på ridbanan, superkänslig för vikt- och skänkelhjälper, ville bli lite tung i handen innan han blev varm, men sen inget. 
När vi värmt upp ordentligt började vi på övningen lite smått, som såg ut såhär:
Gjorde övningen i båda varven, värvade med många småpauser på lång tygel. Alla gångarter kändes bra idag och han försökte verkligen göra rätt hela tiden trots att han var lite stel. När han tyckte det blev för jbbigt krullade han upp nacken och knäppte av, men ett upplyftande tygeltag fick honom på rätt spår igen. Innan jag avslutade red jag även lite skänkelvikningar och lät honom trava av på lång tygel i sitt eget tempo, vilket var travartrav längs långsidorna. 
Stretchade honom en omgång innan vi gick ut i hagen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0