Ny häst, nya möjligheter

Igår var vi och lämnade tillbaka Loke hos sin ägare.
Det kändes mot all förmodan bra, fick bekräftelse på att mitt hårda arbete gett resultat och dessutom får jag vara med på ett hörn vad gäller hans försäljning hos ägaren. 
Loke var glad att få komma tillbaka hem, spatserade glatt in i hagen och bekantade sig med sin nya hagkompis!

Idag var Sabina iväg och hämtade Chocolate, som vi ska ha över sommaren.
Jag kommer börja arbeta med honom redan på söndag och fram till min semester, därefter får vi se hur mycket jag jobbar med honom. 
Han ersätter inte på något vis Loke för mig, men det ska bli spännande att lära känna en ny individ.
Ska däremot kännas väldigt konstigt att inte jobba med en fjording faktiskt, hahaha! Chocolate är en American curly, vilket är en helt ny ras för mig! Ska bli intressant att se hans lynne och personlighet!

En bild från provridningen för nån månad sen!

Kommentarer
Postat av: mimmi

spännande...om jag förståt det rätt av de jag googlat så är de ganska lik fjordingar i temperamentet...lugna men vakna å arbetsvilliga

2012-06-08 @ 18:40:22
URL: http://mimmishastliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0