Pomperipossa 26/6 2012

Idag blev det ett lätt pass löshoppnign för damen. Vi började med att ptromenera en sväng runt gården, då fick jag nästan släpa henne efter mig, seg och trött kändes hon. När vi sen kom in på ridbanan blev hon mycket piggare och när jag lett henne över löshoppshindret en gång så kom attityden fram och hon försökte slita sig. När jag sen släppte var hon riktigt moppsig och började låtsas att hon tänkte springa mot fållan men så fort jag slappnade av tvärvände hon och drog järnet åt andra hållet, busade och var hur glad som helst över att hon lyckades utmanövrera mig. När hon sen fattade att jag inte gav mig så började hon gå jättefint mot fållan alldeles själv och hoppade fint, om än lite tveksamt, stallgrisen stod nämligen på andra sidan staketet och glodde på henne. Hoppade bara upp till 60cm idag, eftersom det var både varmt och kvavt i luften. Hon gjorde ett bra jobb med att skritta av sig själv, så jag lät henne helt enkelt vara och plockade in istället. 
 
Lillfian sist vi löshoppade :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0