Jonas 11/3 2012

Red ett pass för Markström på förmiddagen. Kändes bra att få rida för henne, jag och Jonas  (särskilt jag) behöver verkligen det!
Han kändes väldigt positiv redan från början, även om han som vanligt helst ville slippa jobba så mycket som möjligt. Värmde upp och fick tips och råd från Markan. Kände att Jonas blev väldigt bekväm med att jag red efter Markans rådgivning och han var som smör i munnen och väntade och var känsligt och fin, behövde knappt röra honom! Det kändes helt underbart, de senaste ridpassen har det känts helt hopplöst då han bara bitit tag i bettet och sprungit.
Efter uppvärmningen började vi rulla på galoppbommar med orelaterat avstånd (28 meter?). Skulle försöka både länga och korta däremellan. Det gick väl sådär, vi hade lite trust issues, jag vågade inte riktigt lita på honom men vågade inte heller ta riktigt när han blev lite väl på. Detta resulterade i knepiga lägen och vi var ganska osynkade.
Därefter kom vi på ett par galoppbommar med 2 galoppsprång emellan. Här började jag lita lite mer på honom och vågade även bli lite strängare med att han inte fick rusa mot utan han skulle vänta. Gick inte helt bra i början men mot slutet fick vi till det!
Avslutade med att hoppa ett litet kryss ett par gånger innan jag travade av honom.
Fick en riktigt bra känsla idag, ser fram emot nästa pass! :D
Här är några bilder:
Foto: Linnéa Markström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0