Loke 16/3 2012

Blev en jättesnabb ridtur idag då jag fick bråttom efter lektionerna. Eftersom han gått sista lektionen var han redan varm och jag kunde bara sitta upp. Tog dock av sadeln. 
Red ca 15-20 minuter, ett kort men hyfsat intensivt pass. Hade sporrarna på och flyttade honom i sidled och böjde loss honom ordentligt! På en ren chansning satte jag ordentlig press på honom i traven på volt och för första gången sedan jag började rida honom lyckades jag ställa honom i trav!! Lyckaaaa!!! Det var ju inga vackra volter vi gjorde, men gud så glad jag blev att det äntligen lossnade! 
Böjde på honom i traven i båda varven och gav mig sen, och han fick massa massa beröm!
Stretchade riktigt ordentligt när vi kom in, så förhoppnignsvis har han inte för mycket träningsvärk imorgon.
Kärlek till dig ponny! ♥
Bild från första gången jag red honom, november 2011.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0