Loke 19/3 2012

Kan nog inte kalla dagens pass för ett pass ens...
Det blåste som fasiken idag och jag kände att han var på tårna redan när jag tog in honom från hagen. 
Hade tänkt tömköra och sedan rida lite grann. Han fick värma upp löst med longergjorden på, ville att han skulle tänka mycket framåt, han degar gärna när han går löst. 
Det började lugnt och fint med att vi gick omkring och gjorde vändningar och lite tempoväxlingar innan jag skickade iväg honom och vi började på traven. När han hade travat ett par varv totalt exploderade han och for iväg i en stort fin bockserie. Efter det var han superspänd och for runt som om han hade eld i baken, sket totalt i att jag försökte lugna honom, så då drev jag på istället och ställde mig sen och bara väntade ut honom. När han tillslut stannade för att kolla varför jag inte rörde mig fick jag tillfälle att ta av honom gjorden. När det var gjort räckte det med en höjd hand för att han skulle sticka i världens fart. Suck..!
Nu började han showa och visa upp sig och fick en liten plym på svansen medan han ropade efter de andra hästarna. Han passade även på att bli "rädd" för en hög med löv som hade samlats i ett hörn och låg och rörde sig i blåsten. Tillslut började han slappna av och blev lång och låg och började frusta nöjt. Kallade på honom och han kom in till mig, anfådd och lite svettig.
Bestämde mig ändå för att sitta upp en stund för att försöka böja igenom honom lite. Det hade jag inte så mycket för visade det sig. Han var verkligen i sin egen lilla värld och hade väldiga besvär med att lyssna på vad jag ville. Detta gjorde mig enormt frustrerad och visste att jag inte skulle kunna behålla lugnet så jag satt av efter inte alls länge. Gjorde lite skänkelvikningar från marken och sen gick vi in.
Sånna här dagar är så fruktansvärt frustrerande, varken man själv eller hästen får  ut nåt av det, möjligtvis att hästen får ur sig lite energi då....

Kommentarer
Postat av: Miss X

Du har väll inte missat att läsa den nya skvallerbloggen ? ;)



http://Ponnieskvallret.blogspot.com

2012-03-20 @ 20:22:13
URL: http://ponnieskvallret.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0