Loke 22/3 2012

Idag blev det tömkörning, ville att han skulle få tänka lite efter att ha gått med på en uteritt tidigare på dagen. 
Ställde upp konor på stora mittvolten. Värmde upp ganska länge moch gick sen in på volten. Hade inte satt konorna i en perfekt volt, utan lite skevt så att han var tvungen att svänga olika mycket för att ta sig till nästa kon. La även in halter men väldigt oregelbundet, så att han var tvungen att vara uppmärksam. Började jobba lite i trav och försökte böja lite på honom efter bästa förmåga, men jag är inte tillräckligt duktig med tömmen för att vara stadig nog till det än. 
Pausade efter en stund och ändrade om lite och satte upp slalomkonor på medellinjen istället. Gick sedan in på den övningen och gick slalom och sedan ut på fyrkanten åt höger varannan och vänster varannan gång. På långsidorna var det trav, i vänster varv ökad trav, och i höger en halt mitt i och sedan trav igen. Detta tyckte han var lite jobbigt för huvet men han skötte sig jättebra, trots att hoppgruppen byggde fram runtom oss! De la även fram lite travbommar som jag passade på att använda. 
Han blev rejält trött i skallen, men det var vad jag ville!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0