Loke 23/3 2012

Idag blev det ett kortare dressyrpass efter mina ridgrupper. Han hade gått longering med eleverna så han var varm och igång när jag började rida. Bestämde mig för att ta av sadeln och rida barbacka.
GHan kändes aningen trött men ändå sammarbetsvillig. Red mycket volter och böjda spår och även en del skänkelvikningar. Vänstersidan kändes riktigt fin och han ville gärna komma ned med huvudet på lodplanet, men han hade inte med sig baken tillräckligt för att det skulle göra nån nytta, så jag fick göra lite upplyftande tygeltag och försöka få honom att tänka framåt istället. Höger sida var däremot rena katastrofen idag! Han bet bara fast i bettet och ville inte ställa inåt alls, även raka spår tyckte han var svårt och hans rumpa gled runt överallt.

När jag kände att han började lossna och slappna av i höger sida så avslutade jag och såg till att överböja honom lite på lång tygel så att han fick stretcha ut.
Fick även ett infall när Lisa kom till stallet på skateboard, så vi satte på tolkselen och så fick Lisa åka bakom! Han tog det som en champion, lika cool som med det mesta jag utsätter honom för! Duktig ponny!

Massa kel och kli och gos när vi kom in!



Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha det var jättesvårt att stå där bak :(

Men duktig vart han ju iaf :D

2012-03-23 @ 21:49:50
URL: http://nyman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0