Looydn 2/3 2012

Red ut Looydn med mina ungdomselever idag.
Han kändes pigg och lite tittig, men gud så fin! Rider ju inte honom alls ofta, så jättekul att känna på en annan häst för en gångs skull.
Fick en hyfsad form på honom när jag bad honom på vägen ut i skogen, inget som höll i sig särskilt länge åt gången, men som sagt så rider jag honom ca en gång i halvåret eller nåt sånt, haha! Jag var bara glad att han slappnade av och var bekväm i det hela. I traven kändes det lite avigt och jag lyckades inte riktigt hitta nåt mellanläge, men han gick glatt fram för skänken och saktade av fint när jag bad om det.
Han var som sagt smått tittig i skogen, tror nog han testade mig lite. I galoppen försvann dock tittigheten och han kändes glad och framåt! En av de andra hästarna blev dock lite överglad och rusade iväg lite, på vilket Looydn passade på att bocka lite grann. Gulleponnyn :P
På hemvägen ville han gärna krulla ihop sig och bara paddla på, trots att jag inte bad honom om nåt, så jag gjorde några upplyftande tygeltag och längde tygeln för att han skulle få (fatta att jag inte krävde nåt av honom) sträcka på halsen, men då ruskade han irriterat på huvet och krullade upp sig igen. Brukar han göra så Catte, kändes helknäppt? :P
Är iaf helt nöjd med turen, skönt att ha fått en positiv känsla efter de senaste dagarnas negativa känslor. Kanske bra med ett hästbyte då och då :)


Världens sötaste bild på Looydn och hans ägare Catrine från en shoot förra hösten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0