Löpergutten 25/3 2012

På kvällen red jag Löparn för Karro en stund, det var sjukt längesen jag red honom, och sjukt längesen jag umgicks med Karro på detta viset också, vilket kändes roligt!
Det kändes att både jag och Löparn har utvecklats sen senast, han var mer ridbar och jag kunde rida bättre. Dock kändes det att Löparn rids på ett helt annat sätt än vad jag är van att rida, så det var lite svårt att hitta ett mellanläge i början, men Karro gav mig tips och efter en stund kändes det lite lättare. Traven var dock svår, men det har jag alltid tyckte när det gäller honom! Jag hittar helt enkelt ingen riktigt bra rytm. Galoppen var lättare, men han kändes lite svag och fyrtaktig. 
Prövade att hoppa ett räcke på 60-70 cm. Känns som att jag kommit över en tröskel i hoppnignen nu! Han var lite svårare än Jonas att hoppa, man fick rama in mer, annars ville han gärna lägga sig långt ut åt sidorna. Men det kändes ändå bra! Efter sista språnget drog han en långsida och var bara tvungen att ge ifrån sig en liten bakutspark, söten, kunde inte annat än skratta åt honom! 
Efter hoppningen körde vi lite mer skrittarbete innan jag satt av och Karro tog över en stund.

Det kändes nyttigt och annorlunda att rida Löparn igen efter så lång tid. Han har kommit en väldigt lång väg från det han kom till gården!
Gammalt kollage jag satte ihop 2010 :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0