Csenge 21/11 2012

Började rida i repgrimma, var nyfiken på att testa det eftersom hon funkat så bra på hack. 
Hon kändes avslappnad redan från början, med undantag från några nervösa blickar på grisen som inte var där han skulle.
Fokus låg på att hon skulle vara lång, låg och framförallt avslappnad. Vi båda hade lite svårt med balansen i den nya formen, men det blev stadigare allteftersom. Efter en lång uppvärmning började jag rida över lite bommar, men insåg att jag skulle vara tvungen att ändra ridstil lite, då hon sög tag i bommarna och tog extra fart mot dem. Lite omfix med tyglarna så blev det mycket bättre. 
När hon började kännas färdig red jag en stund med halsring, och nu blev det en än mer avslappnad häst! Det är jättekul att känna att hon som kan vara lite nervig blir så avslappnad när man bara sitter med ett snöre runt halsen på henne! Och jag själv är förvånad som vågar rida henne på det viset med tanke på att jag nästan varit rädd för henne förr. 
Efter nedvarvning och avslut blev det lite stretching innan hon fick ut i hagen igen :)

Här kommer fler bilder, alla tagna av Linnéa Markström!

Boink, snell hest som hoppar markbommar :P
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Oj! Man riktigt ser hur kul hon tycker att det är, eller hur?

Svar: Ja hon kändes riktigt bekväm med det hela :)
Linnéa Köhler

2012-11-22 @ 20:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0