Csenge & Tristan 11/11 2012

Började med Csengan idag. När jag fick syn på vattenlandet i paddocken bestämde jag mig snabbt för uteritt! Detta har jag och Beng aldrig gjort själva förr, och med tanke på vad jag hört om henne ute själv erkänner jag att jag vart nervös. 
Men det var helt obefogat, hon var jättemysig, något vaksam, men annars avslappnad och fin! Vi jobbade i skritt och lite i trav. Bengan var pigg och passade på att tjuvgaloppera när vi blev omsprugna av en joggare. Trots dåligt väder var det en helt enormt härlig ritt! 



På kvällen efter lite annat tog jag ut Tristan en stund och jobbade från marken. Började med att longera honom och kolla av hans humör, som idag var avsevärt mycket bättre än i fredags. Han fick gå i alla gångarter åt båda hållen och jag satte mycket fokus på övergångar och tempoväxlingar, särskilt i traven. Efter det jobbade vi med lite vändningar, och avslutningsvis på sidförande från marken. Och för första gången lyckades jag få honom till en ordentlig skänkelvikning :D Massa beröm till ponnyn! Promenaread en stund och lät det smälta in innan vi tog oss tillbaka in i stallet. 

Två nöjda :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0