Åsiktsmaskiner

Det är så roligt med åsiktsmaskiner. Sånna som har en åsikt om precis allt och som bara hyllar sina egna prestationer medan andras är medelmåttiga eller helt värdelösa. De är blixtsnabba med att tala om för dig vad du gjort för fel och trycker även gärna ner en lite med om de får chansen. De behöver inte ens ha varit med när något hände, när någon sa något eller gjorde något, dom har en fullständig uppfattning om vad som hände och du var dålig och "åsiktarn" skulle ha gjort ett avsevärt mycket bättre jobb!

Det spelar ingen roll om man håller på med nån särskild sport, arbetar inom ett visst område eller uppehåller sig i en särskild samhällsklass, de finns överallt. 
Det jag undrar är bara hur man orkar vara sån mot sina medmänniskor hela tiden, 24/7? Vad är det som rör sig i skallen på dom som får dom att hugga som kobror och sätta taggarna utåt? Och det bästa är att de använder internet för att sprida sig och nå en bredare publik. Hurra?

Aningen flummig text kanske, men jag behövde skriva av mig lite.


 

Kommentarer
Postat av: Claudia

Klart du ska skriva det för det är sant! Folk som är sådana har väldigt lite självförtroende och lägger gärna uppmärksamheten på andra istället för vad kan kn förbättra själv. Fruktansvärt tröttsamt är det och tyvärr väldigt vanligt bland hästfolk....
Det jag skulle vilja säga till sådana: GET À LIFE!

2012-10-29 @ 03:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0