Tristan 15/10 2012

Efter några dagars sjukdom är jag på banan igen!
Då jag införskaffat en ny fin repgrimma ville jag prova den, så den och ledrepet åkte på och ut i paddocken med oss!
Gjorde väldigt mycket grundläggande, klappade igenom hela honom, både med händerna och med ledrepet. Gjorde flyttningar, prövade att sänka hans huvud. Lät honom även gå lite på volt runt mig vilket han tyckte var jobbigt och ville gärna försöka vända, men det funkade hyfsat. Sen lekte vi lite följa John, sprang runt och stannade och vände, först med ledrepet på, sedan löst. Han tyckte det var lite roligt, och tuggade nöjt när jag mötte upp honom och avslutade med en liten promenad i paddocken. 

Tror det blev ganska bra hjärngympa för honom idag, är nöjd med honom, även om jag själv ibland kunde varit tydligare. 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0