Tristan 10/9 2012

Idag blev det bra en snabbis eg.
Lärde honom longeringens principer, vilket han var mer eller mindre nöjd med. Han blev väldigt frustrerad i början när han insåg att han "satt fast" och inte kunde gå ifrån mig när han tröttnade, men han skötte sig ändå super med tanke på att jag senare fick veta att han aldrg longerats innan. När han väl hade accepterat sin situation var han väldigt följsam på linan och vi provade skritt, trav och tillochmed en liten sträcka galopp, duktiga! 
Sedan stod jag och strök honom över hela kroppen med pisken en stund och gjorde även skarpa smällar med den bredvid honom. Han reagerade inge stort på det, utan kollade från mig till pisken några gånger som om han kollade min reaktion på ljudet. 


Innan han fick gå ut ställde jag honom på gången, tog ut manflätorna, sprejade i (mer typ dränkte...) pälsglans, borstade och flätade om. Borstade även ut svansen, vilket heltidsjobb jag antagit mig med detta! ;)
 
Fick även lära mig idag hur man fäster sadelgjorden på hans westernsadel, då den inte har en vanlig spänne-knäppning utan en "slipsknutsvariant", så tänkte ge mig ut i skogen western-style i veckan! Det blir spännande!
Yeehaw!
 
Krullis!
 


Kommentarer
Postat av: Claudia

hahaha du kommer älska westernsadeln ;)

2012-09-11 @ 10:46:38
Postat av: Rebecka

Är han riden i western eller är en western häst? :)

Svar: Han är riden på westernsätt :)
Linnéa Köhler

2012-09-11 @ 22:19:55
URL: http://byrrebecka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0