Csenge 14/8 2013

Dressyr i paddocken idag igen. 
Barbacka kändes som det mest bekväma (och varma, vart skitfrusen hela dagen!) så det fick det bli.
Hon kändes stel, särskilt i början, hon hade antagligen lite träningsvärk. Men ju längre jag red dessto mer släppte det. 
Vi fokuserade på volter och böjda spår, och iaf försöka få henne att länga på steget. Min träningsvärk håller fortfarande i sig, så det fick bli en del micropauser idag med, vilket inte verkade Bengan emot heller. Innan vi båda var ordentligt varma hade jag lite problem med balansen, jag liksom flöt ut åt höger, men det ordnade sig eftersom. När Beng väl var varm och igång var hon heeelt underbar! Hon tog i och försökte och jobbade, även om det var jobbigt för henne emellanåt. Jag fick en chock när hon genom ett hörn helt plötsligt höjde upp sig nåt enormt och tog i för kung och fosterland, haha jag blev helt nollställd! Härliga häst!! Jag red en övning på stora C-volten och stora Mittvolten, trav värvat med galopp. Jag satte stora krav på mig själv att inte slarva med utridningen från volten, något som jag gjort till en ful ovana.
Mot slutet av passet kändes Bengan sjukt ridbar och vi var verkligen samspelta. Det blev ordentligt med stretch när vi kom in och lite extra kel :)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0