Csenge 24/7 2013

Första passet efter hon kom tillbaka från betet. 
Det blev barbacka med hacket på, ville att vi skulle känna på varann och vart vi båda höll för nivå såhär efter vilan från varann. Hästen var klockren, om än lite stel baktill. Gjorde precis allt jag bak om och var sjukt glad och positiv och kom fint i form stundtals fast jag inte krävde det av henne! Lycka!! 
Jag kände att jag förlorat lite av min "Csengebalans", det är helt annorlunda att sitta på henne än Tristan, men det kommer nog tillbaka snabbt! Mot slutet tog jag av tränset och red ca 10 min med halsring med. Nu blev Bengan jättepigg och ville busa lite, inte riktigt lika lydig som hon var innan betet. Men det var mest bara roligt att hon var så glad! ^^
 
Bild från i våras 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0