Tristan, Csenge & Smilla 6/3 2013

Började med att ta Tristan på en dressyrvända i paddocken.
Satte inga större krav, vi övade mest på att gå undan för skänkeln och jobbade lite med övergångar. Han var väldigt positiv och det kändes jättebra jämfört med vad det kändes sist vi dressyrade tillsammans. Vi liksom fattade varann så mycket bättre helt enkelt. Han var pigg och framåt för skänkeln, men också lydig tillbaka för handen och verkade med på noterna även om det var mycket att tänka på emellanåt. Det blev ett kort med intensivt pass på ca 25 minuter, eftersom jag red just innan lunch. 
 
Efter lunch jobbade jag Csengan en stund. Började med lite NH-övningar på marken och satt sen upp och red lite tempoväxlingar med halsring. Vi övade även halt då det varit lite trögt med enbart halsring, men med en godisbit som belöning fattade hon det väldigt fort ;) 
Väl inne stretchade vi ordentligt innan vi gick ut igen.

Smilla red jag på kvällen med min ungdomsgrupp då de skulle rida kadrilj men bara 3 st kom, så för att det skulle bli jämt tog jag lillponnyn och var med lite. Hon hade myror i kroppen och hade svårt att stå stilla, men var väldigt fin och ridbar i skritten och var arbetsvillig. När vi sen började på travövningar blev hon dessto springigare och ville gärna hänga i bettet, men det ordnade vi upp bra efter ett par vändor. I galoppen däremot utmanade hon med att kicka och köra ner huvet och springa iväg lite emellanåt, men det hade hon inte mycket för insåg hon aningen frustrerat. Mot slutet var hon fin och följsam om än lite trippig i steget, å andra sidan hade paddocken hunnit bli lite hal, så jag förstår henne. 

Tre duktiga pållar och en halvdöd jag! Det är kul att rida dem, men gudars så mör man blir!!

 

Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr - Vinn ett Amigo fleecetäcke!

Hej nu är det sista chansen att vara med i våran bloggtävling, där du kan vinna ett Amigo fleecetäcke i valfri färg och storlek, vill du vara med? :)
http://ponnydressyr.se/2013/february/vinn-ett-fleecetacke-fran-amigo.html#comment

2013-03-07 @ 19:34:43
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0