Lady & Csenge 25/9 2013

Två ganska olika hästar, samma uppgift. 
Orkade inte vara särskilt påhittig idag, så jag bestämde mig för att intervallträna i skogen, lite liknande vad jag gjorde med Tristan i måndags.

Jag började med Lady, eftersom det skulle ta kortast tid ;)
Hon var pigg, men inte åt det hetsiga hållet, utan ganska lagom. Gick fint att länga och korta alla gångarter, även om långsam galopp inte var så populärt. Vi red lilla Klämman med en liten utbuktining för lite extra arbete. Hon är så rolig, för hon är så känslig att det nästan känns som hon läser ens tankar, hon vet exakt vad man tänker be henne om! Även om hon flåsade och pustade ville hon mera meera hela tiden, men ändå nöjd när vi väl avslutade och red hem. 
 
Csenge var en annan historia. Trööög att få från gården, och verkade halvsova ungefär fram till andra travsträckan. Sen vaknade hon och blev piggare, men ändå inte överdriven framåtbjudning. Hon var lite småtittig, och självklart var hon tvungen att tvärstanna från galopp när vi mötte folk i en kurva, precis exakt samtidigt som jag fick solen i ögonen och inte fattade vad somn hände... lagom pinsamt, alltid ska det hända nåt när vi är ute ^^ 
Annars var det inga större problem, det kändes som att hon orkade allt jag bad henne om och hon var härligt avslappnad på vägen hem. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0