Hästeri

Har fortsatt att rida ute i Sätila, kommer även göra det nästa vecka :)

De hästar jag ridit, och verkligen trivs med att rida heter Acke och Bucanero. 
Acke är trygg och samlad men har ändå bestämda åsikter. Alert, men inte om han inte känner att det är nödvändigt. Han känns precis som min typ av häst, gillar honom! 
Bucanero är lite mer go i, lite mer power! Men samtidigt trygg i sig själv och hilma snäll. 

Vi har ridit ut hela veckan, vilket hästarna uppskattat trots värmen. Igår åkte jag ut tidig eftermiddag och tog ut Acke på en sväng själv. Inte riktigt lika mycket framåtbjudning som när han har en kompis med, men det gjorde inget. Det var så varmt att vi tog det ganska lugnt ändå. 
Framåt 4-tiden red jag ut Bucanero tillsammans med en annan tjej som rider hästarna. Vi lät hästarna få galoppera lite på ett litet fält, och jäääklar vad häftig han kändes! Riktigt luftiga språng och han var verkligen ambitiös! Och ju mer han fick gå på framåt, dessto mer power i steget blev det, riktig wow-känsla! :D
 
Idag ska jag ta det lugnt och hoppas på lite regn samt kurera mina solbrända axlar :)

Trött Acke ^^
Kikar på kossor :)
BB och Bucanero sabba min selfie ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0