Jonas 30/6 2012

Vi red lite dressyr för Markström idag. 
I uppvärmingen var han mest stark och ignorant och verkade knappt märka att jag satt däruppe alls. 
När vi sen började själva passet använde vi oss av en ganska liten del av paddocken. I hörnen red jag 10-15m volter, på kortsidorna ställde jag utåt och på långsidorna la vi till några travsteg efter en stund. Vi fokuserade nästan bara på skritten idag, vilket kändes nyttig, jag själv tycker jag har lätt för att rida i skritt medan Jonas tycker det är rejält jobbigt. Vi hade våra skilda åsikter men med Linnéas instruktioner flöt det ganska bra efter ett tag. När vi skulle jobba mer i trav la vi oss på en volt á ca 20m. Började med att sitta utan stigbyglar men det blev bara kaos, noll kroppskontroll och jag störde bara Jonas så jag tog stigbyglarna och red lätt istället. Det var tur att jag hade Markström till min hjälp här kan jag säga, gudars så många olater jag dragit på mig med sitsen! Efter lite korrigeringar rullade det på mycket bättre och jag kom åt Jonas mer och det blev mycket mer bekvämt för oss båda. Innan han fick långa tyglar jobbade vi på volten i skritt en stund och försökte få honom ordentligt avslappnad, vilket tog sin lilla tid, men tillslut så kom han ner och blev lätt i handen och slappnade av, då fick det räcka. 
Extremt nyttigt pass, fick mycket att ta med mig till nästa gång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0