Önskelista!

Snart fyller jag år och jag har lagt märke till att jag är i behov av saker och ting här hemma som jag lika gärna kan önska mejj i födelsedagspresent ;)

Jag önskar mejj:
*En ponny
*En datormus till laptopen (gärna även en musmatta)
*Fotoramar
*Ett längre objektiv till kameran
*Ett kamerastativ
*En ny videokamera (!!)
*En resa
Jag kan dock int bestämma mejj för hur jag ska fira min födelsedag...
Några förslag? Skicka en kommentar!!

Just chillin´

Bina, Andyh, Varberg del 2

Andra dagen :)
Vi passade på att flyga lite helikopter :D:D
Rosa öronskydd :D:D
Vi lyfter :)
Ut över havet :)
Utsikt :)
Småsmå myrkossor ^^
Campingen and beyond ;)
Jag ser vår hurvagn härifrån ;)
Avslutar med en gullebild på Ludde, grannens hund :D

Bina, Andyh, Varberg del 1

I veckan har Sabina och Andreas varit på besök nere i husvagnen, som står i Björkäng utanför Varberg :)
Här kommer lite bilder!
Promenad på stranden :)
Vi cyklade till Rödlix :)
Liten bäää ^^
Bim :D
Kompisar :3
Fetponny :P
Vi cyklade vidare till Träslövsläge och åt glass :D Namnam!
Påväg hem stannade vi och tittade på grisisar :D
Nöffis :D
:D
Hihi ^^
Senare gick vi och spelad minigolf :)
Vi avslutade dagen med en strandpromenad ^^
Kärlek ♥

Bilder från 25/7

Här kommer bilder från när jag var ute på Rörö med gänget och red bla :)

JAG VILL INTE HÖRA NÅGRA BESSERVISSER-KOMMENTARER ANG. FUXENS KROPP ELLER VIKT!
1. Han har haft en tarmsjukdom som gjort att han magrat av och tappat muskler, men är nu på bättringsvägen.
2. Detta är EN GAMMAL häst, hela 20 år. Det är mkt för ett halvblod som varit ridskolehäst.
NUFF SAID.

"Goofer". Han heter eg nåt annat, men har glömt bort mejj :P
Emma och "Goofer"
Naaw :)
Fin gamling :3
Åh hej och hå, schysstaste ridutstyrseln i stan :P
Måste säjja att det kändes lite läskigt att rida storhäst igen nu när jag bara ridit Kjarni eller Smilla de senaste två månaderna X)
Lite bra gick det iaf, även fast jag kände mejj helt ur balans och ungefär lika stor som en flugskit :P
Lady säjjer tack för kliandet ;P
Fina Lady :)
Hela gänget skrittar hem :)
Så det var väl det :) Håll utkik efter fler inlägg under veckan.

~

Jag saknar det som vi började få tillsammans...
Vart tog det vägen?

:P

Kommer vara lite kass uppdatering under denna veckan, åker till Varberg idag och blir borta ett par dagar. Men när jag kommer tillbaka ska ni få en bildbomb från 25/7 när jag var ute på Rörö och träffade Strömma-gänget! :D

Ett litet smakprov :)

Lofoten 2011

Har som sagt varit i Lofoten i en vecka tillsammans med ett gäng från 4H. Vi bodde i tält, fiskade och såg enormt vacker natur på resan! Har aldrig gjort nåt sånt innan, och det var sjukt spännande och roligt, vi var ett härligt gäng!

Vi åkte från Borås på söndagen med tåg, bytte tåg i Herrljunga till ett tåg som skulle ta oss direkt upp till Norrland. Fast så direkt var det ju int, för tåget blev 7 timmar försenat pga av att loket gick sönder mitt ute i ödemarken :P
När vi väl kom fram och klev av tåget i Bastuträsk höll det på att bli strul med bussen oxå, men tack vare en grymt schysst busschaufför ordnade det sejj!
Vi kom fram till Skellefteå, hämtade vår hyrbuss vi skule ha resten av veckan, träffade Emma, en av Åsas vänner, handlade, och sedan var vi påväg!
Nångång under sena kvällen passerade vi gränsen till Norge, körde över de vackra fjällen och övernattade så småningom en bit utanför Fauske. Det regnade och vi var enormt trötta, men efter lite om och men fick vi upp tältet och la oss att sova.
Andra morgonen var det strålande solsken och vi fortsatte mot färjan som skulle ta oss ut till själva Lofoten. Vi sjöng och vi myste i bilen, och stannade då och då för att sträcka på benen och fota den fantastiska naturen! Vi tog färjan över till själva ön Lofoten, där vi körde runt och hittade den perfekta lägerplatsen! Dock fanns det flera andra som campade där, men det gjorde inget. Vi fick oss ett litet äventyr när Åsa tappade bilnyckel i gräset och vi fick leta ett bra tag innan Bina hittade den igen.
Vi fiskade, grillade och kom int i säng förrän fram på småtimmarna, när myggen blev oss övermäktiga. Hur mysigt som helst!

Nästa morgon begav vi oss iväg för att tanka, och sedan åkte vi ut och gick på Lofotsakvariet och kikade. Fint och intressant, med både söta och mindre söta djur att titta på!
Efter akvariet fortsatte vi köra och hittade så småningom hittade vi en mysig lägerplats bland några övergivna hus och vacker utsikt över en fjord. Där fiskade vi, (dock utan någon större framgång) hade en liten tävling och satt och myste och åt vid en eld.
På morgonen var vi snabba med att packa och begav oss neråt ön för att ta färjan tillbaka till fastlandet. Vi kom fram till hamnen men fick stå där ett rejält gäng med timmar innan vi fick komma med :P
Jag sov det mesta av resan över.
När vi kom fram hade vi allsång i bilen tills vi blev hesa och hördes över halva norska fjällen.
Vi körde på hela natten och frampå morgonkvisten hade vi kommit över i Sverige igen.

Vi åt frukost, sen åkte vi och bytte om, tvättade oss och badade lite innan vi åkte in till Piteå och handlade och åt och gottade oss lite på stan.
Sista natten tillbringade vi under bar himmel på altanen till en fiskestuga i en sjukt mysig liten vik :)
Hemresan gick snabbt och smidigt nästa dag/natt och vid 12tiden var vi hemma i Borås igen!

Detta är nåt jag hemskt gärna gör om, saknar det redan!
Haha oj detta blev ett långt inlägg detta blev! För bilder från resan, klicka HÄR!!

Hemma igen

Nu är jag tillbaka från Norge :)
Hade sjukt roligt och saknar det redan! Är dock sjukt trött, så bilder får komma lite senare under dagen. En film kommer oxå så småningom!

Uppehåll

Jag hoppas att folk förstår att jag int kommer att blogga medan jag är i Norge, bloggen kommer alltså ligga nere from i eftermiddag tom nästa söndag.
Men jag lovar en stor bildbomb och kanske även en film när jag kommer tillbaka :D
Random bild :P Jag och Starshine i Februari nångång :)

Packat och klart!

Om några timmar gäller det!
Åker till Lofoten och blir borta en hel vecka. Ska bli jättespännande! Vi ska fiska, tälta och vandra.
Packning:
*Sovsäck och liggunderlag
*Varma kläder samt regnkläder
*Hygienarticklar, handuk
*Ficklampa
*Kamera
*Campingset med tallrik, bestick osv. samt vattenflaska
*Pass
Jag har säkert glömt att skriva upp nåt, men jag har iaf allt jag behöver! Hoppas man int blir uppäten av renar bara ;)

En bild...

...som utstrålar äkta glädje.

Haha!

Hittade en blogg med en kategori jag tkte var ganska rolig, så jag tänkte dela med mejj!
Bloggen och kategorin hittar du HÄR!
Bild från när ett helt gäng från jobbet drog iväg med alla hästarna och badade :)
Jag på Smilla.

~

Packar och fixar

Försöker ordna packningen inför resan till Lofoten som avgår på söndag och blir borta hela nästa vecka :)
Så jag hoppas ni förstår att jag int kommer blogga under nästa vecka, haha ^^
Vad ska jag i Lofoten och göra?
Jo, det är en studieresa tsm med ett gäng från jobbet. Vi ska vandra, fiska och tält, leva vildmarksliv helt enkelt! Ska bli jättespännande!
Bild från Google!!

Sånger som tröstar

Ibland när jag är ledsen lyssnar jag på denhär tjejen, och just denhär låten; "Rain don´t last" får det alltid att kännas lite bättre, tkr texten stämmer väldigt bra in på vissa aspekter i verkliga livet.

Bilder - ögonblick i tiden.

FÖRLÅT FÖR BILDEN CATTE!!

Folk som bara ser denhär bilden snabbt utan att kanske läsa texten kanske med en gång tänker "OMGSTACKARSHÄSTHONDRARDENIMUNNEN!!!! Åh vilken hemsk ryttare!!" osv...
Jag kan själv berätta att historien bakom bilden är att hästen drog mot hindret i 130km/h och hade int ryttaren tagit tag och sagt till på skarpen hade de med största säkerhet kommit fel och kanske krashat ist. Hade det varit bättre? Catte och Looydn är dynamiska duon, bättre kan nog int två passa ihop, de hade en argumentation den dagen bara, sånt händer.

Anledningen till att jag lägger upp bilden osv är att jag på senaste har sett många kommentarer, särskilt på Dayviews, där någon har tagit en bild på tex ett tävlingsekipage eller en bild på en häst på framridning till tävling och det är "åh och ack och stackars häst och hej och hå och hanhonden borde int få ha häst och djurplågeri hit och dit."
Det folk nog int tänker på är att BILDER ÄR ÖGONBLICK I TIDEN! Så som det ser ut på bilden måste det int se ut för jämnan.
Hästar blir gärna taggade och nervösa på en tävlingsplats, därför kan de sticka ut tungan, gå och tugga och slänga med huvet, bli starka osv, det måste int betyda att ryttaren är dålig eller har ett "dåligt" bett eller att han/hon sitter och drar och sliter i hästen.
Sen finns det ju ryttare som sitter och gör det, visst, men ALLA gör int det. Hästen kan ju vara på sådant humör att ryttaren behöver ta tag lite i hästen för att det int ska bli farligt för både honom och hästen, eller folk runtomkring för den delen.
Många av dagens tävlingshästar är avlade på nerv vilket gör att det ofta är svåra. Tyvärr.
Så vad jag vill ha sagt är kort och gott: Döm int någon bara för att ni ser en bild. Samma om ni sett en film på någon från tex en tävling. Man har bra och dåliga dagar, så är det för alla.
Och än en gång, en bild är ett ögonblick, int en kontinutet.

....

Snubbladde över denna videon när jag bläddrade runt på youtube. Jag kan bara säjja så mkt som att jag blev otroligt arg när jag såg många av sakerna i klippen!

Kan oxå nämna att ryttaren vid 3:00 är Sveriges egen dressyrryttare Patrick Kittel. Han red ihop sin häst i rollkür (en ridform där man tvingar in hästen huvud bakom lodplanet och sedan rider dem där. Kallas oxå hyperflexion.) tills hästens tunga var blå och hängde slappt utanför dess mun. Tror han fick en varning av FEI för detta?
Jag personligen tkr int alls om rollkür, det finns forskning som visar på att det är exremt skadligt för hästens nacke, och även att hästen kan få syrebirst i hjärnan och därav hjärnskador pga att de går med huvet i en sådan extrem ställning som stryper blodkärl.
Säjj gärna vad ni tkte och tänkte när ni såg videon. Varnar dock känsliga tittare...

Kalas hos Micki

Igår var jag iväg till Dalsjöfors och firade Mickis födelsedag! Vi åt tårta, badade och spelade spel :)
Gänget :D
Otto, festens medelpunkt ;)
Otto raggar lite ;)
Marsmallow om nom nom ^^
Ännu en partycrascher ;)
Avslutande bild :)
Jätterolig kväll allihopa! Måste göras om snart!!

Kajsa på äventyr

Efter mkt övervägande bestämde jag mejj för att bege mejj ut i solen med Kajsa, min nervösa, misstänkt autistiska 11åriga katt :)
Det gick faktist mkt bättre än väntat! Hon var nyfiken och utforskade, hon som brukar kräla längs marken när man tar ut henne. Älskekatt ♥
Hon har varit utekatt innan, men när vi flyttade till lägenhet så fick hon bli innekatt, vilket hon int alls har nåt emot :)
*nosa*
Smygakatt ^^
Min panter ♥

Kläder på nätet

Jag är int en sån som brukar kolla efter kläder via internet, men på kort tid (två dagar) har jag nu hittat två nätbutiker som jag tkr har hur mkt snyggt som helst!
Sweden Rock shop
och
Dunken.se
Kolla in dom, mkt snyggt :D

På min önskelista...

Jag vill helt klart ha en större spegel! Jag vill liksom kunna se hela mejj när jag speglar mejj!

Video...

Just one of those days....
I miss you.

Inget mera fluff :O

Igår var jag iväg och fick Stitch trimmad, han blir så himla varm och slö och mina skills med saxen är int särskilt bra. Så jag bestämde mejj för att låta ett proffs ta över saken.
Han var hur duktig och lugn som helst nästa hela tiden, min stressiga, panikiga kaninfluffis ♥
Efteråt ville han dock krypa upp i mattes famn och få lite tröst ^^
Här är några ofluffiga bilder ;)

Bildbomb Kjarni 7/7 2011

Var ute hos Kjarni idag igen :) Marström var snäll nog att följa med som fotograf :D
Red en ganska lugn vända i skogen först. Kjarni var pigg och glad och ville gärna springa av sejj lite, så fort jag tog tyglarna taggade han till och ville iväg, söteponny ^^
När vi kom tillbaka till stallet red jag i paddocken en stund oxå, jobbade då lite lösgörande, volter och några skänkelvikningar. Traven var SÅ bra idag! Innan har det gått lite hackigt innan vi faller in i en bra trav och int bara grisepassar, men idag gick han över med en gång efter bara ett par igångsättningar och travade klockrent! Fina killen!! :D
Efteråt var både ponny och ryttare nöjda och lite svettiga :)
Här kommer bilder!
Foto: Linnéa Markström

Hahaha fail X)
Hihi smygposarn ^^
Så det får vara sista bilden :D
KOMMENTERA och säjj vad ni tkr ^^
Tack än en gång Markan :D:D

Skogsmötet

Här får ni se mitt ocvh Kjarnis möte i skogen!

Kjarni 6/7 2011

Vart uppe hos Kjarni idag efter jobbet :)
Bestämde mejj för att rida ut barbacka i värmen!
Var hur mysig som helst, Rebecka beskrev en väg genom skogen för mejj, och jag tror jag red nästan helt rätt, haha!
Ovanför ett kalhygge träffade vi på någon, vem det var får ni se i nästa inlägg ;)
När jag kom tillbaka höll Rebecka och en av de andra hästägarna på att göra iordning för att rida/köra ute på en äng och fota varann, så jag hängde på lite där med :) Kjarni blev riktigt taggad ett par gånger och stack iväg och busade lite, söteponny :D
Här är lite bilder, fler kommer när Rebecka skickat över de bilder jag fastnade på ;)
Sötponnyn :D
Tappi :D:D
Fining :)
Tappi springa fooooort! Lycklig Tappi ^^
Som sagt, fler billder kommer när Rebecka skickat över ^^

Promenad!

Just hemkommen från en härlig långpromenad i skogen. Var ute i nästan 2 timmar och bara gick, joggade och hoppade mellan stock och sten, så jäkla härligt! Noterade även att det var fullt av blåbär och smultron längs vägarna, så det slank ner några (läs: måånga) såna oxå :)
Här kommer lite (mobil)bilder!
Hittade en liten fjäder jag int kände igen. Nån som är bra på fåglar?
Visst int bara jag som vart ute och gick :)