Loke 16/5 2012

Dressyrpass för lilla ponnyn! 
Började med att värma upp honom på lina, kände att jag ville kolla på honom utifrån lite. Syntes att han vart lite stel men han klev ändå på hyfsat. När han var lite varm i kläderna satt jag upp och började känna på honom lite. Jag ångrar verkligen att jag inte ridit dressyr de senaste dagarna, han hade stelnat till en hel del och tyckte inte att jag var särskilt rolig som ville får honom att jobba. Red mycket i skritt och kollade av att alla basics funkade. Red sedan igång i trav och la mycket fokus på rakriktning men även ställning och var noga med voltspåren. Gud vilken sur ponny det var; jag ställde ju KRAV på honom! Red även några galoppfattningar på halva ridbanan, även detta tyckte han var mycket ansträngande! Efter ett helt varv i stadig galopp så gav jag mig, travade av och avslutade. Red inte särskilt länge, men kändes ändå som att vi ändå fick mycket gjort! 
Nu blir det mycket dressyr och tömkörning framöver, så ponnyn blir mjuk i kroppen igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0