Csenge 4/3 2013

Uteritt på schemat!
Efter lite övervägande bestämde jag mig för att ta på hacket istället för det vanliga tränset. Det kändes lite nervöst men jag tänkte det får bära eller brista.
Red långa Klämman baklänges och gudars vad vi trivdes båda två! Hon var så lydig och reglerbar på hacket att jga blev alldeles lycklig!! Vi red i alla gångarter och trots att mitt vänsterben gav mig lite trubbel log jag nästan hela vägen! Vilken milstolpe det kändes som vi äntligen nått, Bengan och jag! Jag lite på henne och hon litade på mig. Det riktiga guldkornet blev när vi tog en härlig galopp på vägen hem och hon verkligen frågade om hon fick öka. Jag sa okej och gav henne tygeln och manade på. Till svar fick jag ett litet lätt glädjeskutt och sen en häst som sträckte fullt ut i fyrsprång! När jag sen tog i henne saktade hon ner i en lugn kort galopp. Det finns knappt ord för hur bra det kändes!! Vilken häst hon är!!!
Sista biten hem gick jag bredvid henne, och hon var såå nöjd och avslappnad, vilket gjorde mig ännu gladare!
Bästa Benghesten ♥
 
Otålig tjej som undrar varför vi måste stå still!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Fin, fina Bengan! <3 Saknar faktiskt att rida henne. :P

Svar: Du får väl komma ner och prova lite nån dag ^^
Linnéa Köhler

2013-03-05 @ 16:52:03
URL: http://lwsliife.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0