Tristan & Csenge 20/5 2013

Började med ett pass på töm för Tristan. Ville testa lite av det nya jag lärt mig på Gotland! 
Det gick super! Han var så duktig och med och pigg, jag blev nästan lite stolt över hur bra han kämpade. Vi hade nån liten argumentation när nåt pucko kom susandes uppför vägen med sin MC, men det löste sig snabbt. Provade att spänna in ena sidan med löpande töm och böja honom lite när jag tömkörde på volt, vilket gjorde honom trött i huvet men han kämpade inte emot det utan fattade snabbt att han faktiskt kunde stretcha ut sidan lite. Avslutade med skritt på fyrkanten, och prövade på skoj att göra en öppna, vilket han gjorde klockrent!! Jag blev både överraskad och glad! Han fick sedan öva tålamod genom att stå parkerad medan jag satte fram grejer inför mitt Csengepass. Han stod nästan helt stilla i ca 5 minuter, duktig kille! 


Ganska direkt efter Triss tog jag ut Csenge för lite hoppning. Har planerat att försöka hoppa Tristan uppsuttet i veckan och ville ha ett par språng i kroppen innan dess. Hon var väldigt kvick och samarbetsvillig idag, lite krut i Huldan ska det vara! Hon kändes fin och avslappnad hela uppvärmningen och var väldigt koncentrerad trots sopbilar och annat bröt. Började så smått att hoppa ett räcke på 40cm. Bengan taggade till men blev aldrig stark eller för fram, utan väntade snällt på mig med. Efter nåt språng i varje varv höjde jag till 60 cm och hoppade det 4 ggr åt båda hållen, med små pauser emellan, pollen och värme var inte mina vänner idag, jag hade det nog svårare än hästen :P 
När vi var färdiga travade vi av lite kort och sen skrittade vi runt gården.

Riktigt fin känsla med båda kusarna idag, fler sånna tack! :D
 

Ett styck parkerad häst :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0