Idoler och drömmar

Min största idol inom ridsporten är Jan Brink. Han är en fantastisk duktig ryttare som är noggrann, ödmjuk och visar stort intresse för sina härstars välbefinnande och välmående. Han sätter stor vikt på ordning och reda, både på sejj själv, utrustning, stall och skötsel av hästarna.

Tänker man Jan Brink tänker man ju oxå oftast på Björsells Briar, den nyblivna pensionären som tillsammans med Jan vann nästan allt som går att vinna inom dressyren! Jag minns 2009, när jag var på Falsterbo HS tillsammans med Karro, Sabina, Elina, Catte och Sandra. Jan skulle delta i en avtackningscermoni för Briar. Och jag gick och tittade på klockan precis hela tiden och kunde int vänta till ceremonin började!
Vi gick förbi framridningen vid dressyrbanan och jag trodde seriöst att jag drömde när jag fick se Jan, där, på Briar, i verkliga livet. Jag visste knappt om jag skulle skratta eller gråta, jag var helt fängslad. Jag måste sett ut som en zombie, haha!
Senare på ceremonin kändes allt magiskt, fast sorgligt, gråten var int långt borta.

Fick jag chansen skulle jag byta vilket yrka som helst mot att få komma och arbeta på Jans gård i Skåne! En dröm som kanske är långt borta. Men drömmar är nyttiga, och så länge man har en dröm, hur stor eller liten den än är så har man ändå hopp, och hopp är något som aldrig dör.

Här är en film jag satte ihop från avtackningsceremonin:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0