Bussbälte - varför inte?

De flesta människor skulle aldrig i sitt liv sätta sejj i en bil utan att ta på sejj bältet. Men nåt jag har noterat de senaste månaderna är att detta int verkar gälla när folk åker buss. I Borås har int bussarna inne i stan bälten, men det bussar som går lite längre, som tex ut dit jag bor har det. Men de används i stort sett aldrig? De verkar mest vara till för att kleta av gamla tuggummin på.
Jag personligen använder numera bälte när det finns på bussarna! Jag menar, OM olyckan skulle vara framme vore det ju bra om NÅGON på bussen överlevde. Det är ju int det att jag int litar på chaufförerna (okej, där ljög jag lite...), men ändå. Och sedan är det ju oxå ett lagkrav, ni har säkert nån gång sett den lilla blåvita lappen där det står. Med andra ord; fastnar bussen i en poliskontroll så får man böta om man int har bälte, och det är inget jag har råd att betala.

Jag blir redigt besviken många gånger när man sätter på bältet, folk kollar på en som att man är dum i huvet. Jag bryr ju mejj om mitt liv, vad är felet med det? Blir även rejält besviken på folk som har sina barn med sejj på bussen och int sätter fast dom utan låter dom klättra omkring på hela sätet. Jag tror int folk tänker på vad som kan hända. Vissa, som folk i min ålder och nedåt, är nog mer rädd för att ta på sejj bältet för att det är ocoolt eller töntigt. Själv tkr jag det är enormt töntigt att tänka på det viset!

Så kort sagt, bussbälte - bär det! För seriöst, det är ett bilbälte, bara att det är placedrat i en buss.


Bild från Google!!


Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag använder bälte när det finns för jag är coolast :)

2011-08-06 @ 11:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0