Dessa fantastiska hästar

Man säger att hunden är människans bästa vän, men ibland undrar jag.
Hittade detta klippet på Youtube.
Det är så underbart. Hästen verkligen förstår, hon är så försiktig.
När jag var liten hade farfar ett gammalt travarsto som hette Johanna. En gång när vi var ute i hagen skulle jag gå bakom henne men fastnade i en lerpöl mitt bakom hasorna på henne. Hästen stod bara där, helt stilla tills mamma kom och plockade bort mig, som att hon var rädd att hon skulle råka göra mig illa om hon rörde sig det minsta.
Jag minns inte detta själv, men mamma har berättat det för mig.
Dessa fantastiska djur, de är så mycket mer än bara rå styrka och muskler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0