Jonas Jo 18/12 2011

Idag bestämde jag mig för att inte rida, utan köra stenhårt på ledarskap från marken!
Började med att släppa honom och göra en join-up. Det tog en stund innan jag kunbde kalla in honom, men när han väl kom till mig var han avslappnad och tuggade nöjt.
Gick och joggade med honom löst bredvid mig, stannade backade och vända, och han var hur duktig som helst! Sen började jag även flytta bak- och framdelen. Att flytta fram tyckte han var lite jobbigt, men han gjorde ärliga försök utan att sura emot. 
Satte på ledrepet och longerade lite. Gjorde en ny grej som iaf jag inte ha gjort med honom innan, kanske Linnéa gjort det, jag vet inte. :)
Iaf, jag kröp ihop lite, som om jag ville kalla in honom, men riktade körspöt mot bogen på honom så att jag höll honom ifrån mig och då började han böja sig in mot mig men gick ändå kvar på voltspåret. Gjorde bara rent experimentellt, men det funkade ju, kändes kul!
Avslutade med några mer flyttningar och lite stretching. Gud vad nöjd han var! Han kändes helt totalt avslappnad och tillfreds! Åh jag var så himla glad när vi var färdiga! Vi kändes nästan helt som ett, förutom några missar från min sida!
Fina fina Jonas ♥ vad ska jag göra med dig?
Bilder från film=kass kvalle!
Flytta bak

Flytta fram

Avslappnad häst ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0