Star och Loke 23/12 2011

Dagen började med ett pass på Star. Hade planerat lite markarbete, men fick ändra planerna ganska snabbt. Star var såååå piiiigg! Såfort jag tog i tygeln - spelade ingen större roll om jag skulle ställa, svänga, bromsa eller korta/länga - så började hon takta och ville smita och gå iväg och bara springa.
Ganska snart tog jag mig ut ur paddocken och red i backen upp till parkeringen för att hon skulle få springa lite. Jag hade redan travat igång och galopperat lite i paddocken, så jag liksom körde med en gång.
Det gick så sjukt FORT kan jag ju meddela. Hon var cool-lugn när vi skrittade ner från parkeringen, men när vi började närma oss "vändplatsen" så började på hon takta och bara jag vände huvet och tittade upp mot parkeringen igen så vände hon själv jag bara explosionsgalopperade hon upp och över parkeringen! Hon kunde lika gärna vara skjuten ur en kanon! Täby galopp nästa! Jag kunde bara hålla i mig och hänga med ungefär. Men hon lyssnade ändå när jag bad henne sakta ner, duktig tjej. Det tog säkert 6-7 vändor i full karriär innan hon började kännas lite trött. Det är tur att det är kul när det går fort!
Avslutade med att gå ner i paddocken och trava av henne och böja igenom henne lite. Hon var klart mer avslappnad och kom ner fint i formen.
Jag och Star i februari i år.


Sedan var det Lokes tur. Bestämde mig för att kolla hur han var ta ha på lina, eftersom jag inte provat innan. Han skötte sig sjukt bra! Man fick ge lite andra kommandon än vad jag är van vid, men han visste exakt vad jag ville med honom. Gjorde myyycket igångsättningar och avsaktningar samt lite "intervaller" med galopp. 
Nånstans mitt i passet fick nån söt människa för sig att skjuta en raket på andra sidan gatan och Loke spratt iväg ganska rejält. Jag flög som en liten vante men lyckades stå kvar på benen och fick tag på honom och fick tillbaka honom på volten. Det tog några minuter innan han lugnade ner sig, men när han väl var lugn var det som om inget hade hänt. Avslutade med att släppa honom och lät honom hoppa över den 30 cm höga oxern jag hade ställt fram till mig och Star tidigare. 
Han har verkligen dålig kondis hahaha, han flåsade tungt när vi gick in!

Kommentarer
Postat av: Bina

Tack för hjälpen med superstjärnan :) <3

2011-12-23 @ 21:26:59
Postat av: mimmi

god jul nea å loke med fler önskar mimmi med sina damer

2011-12-23 @ 22:24:29
URL: http://mimmishastliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0