Åh!

Ja, det är det ända jag kan säjja om dagens ritter, båda på underbara Jonas Jo!
Först passade jag på att rida honom när eleven på min privatlektion ville skritta ut en runda. Vi red på ängen, jag travade korta sträckor för att testa underlaget. Red barbacka, vilket kändes lite osäkert, men han var så lugn och lyhörd så jag blev helt lyrisk! Åh vad härligt det kändes!
Sedan red jag tillsammans med eleven i min ungdomsgrupp. Vi red runt gården och klättrade och galopperade och tröttade ut hästarna lite, eller Star blev lite trött, Jonas kunde fortsatt i att evighet! Han gjorde några glädjeskutt och pep glatt när han fick ta i lite, gullehesten!
Efteråt var han fortf på tårna så jag bestämde mejj för att leka lite med honom, jag la fram lite grenar som han fick hoppa över, han hade the time of his life! De första gångerna hoppade han vid sidan av "hindret" och pep och gjorde små bockserier, men sen fattade han kunde hoppa över grenarna med, då ville han knappt sluta, haha!
Som avslutning kallade jag in honom till mejj och gick och la ner grenarna lite. Sedan provade jag att springa och hoppa över grenarna, och han följde efter! :D Han travade med mejj och skuttade glatt med lver grenarna! Gud vilken känsla det var!! Innan har han bara travat efter mejj om jag ställt upp honom med huvet mot hinderboden och sedan vänt och sprungit, det kändes som att vi var helt och hållet på samma nivå! Åh, bara åååh vad underbar han är! :D

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Blir alldeles varm i hjärtat! :D Det märks verkligen att han tycker om dig =)

2011-03-18 @ 22:49:38
URL: http://jonasjoochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0