Jag och min kamera

Jag själv

Mitt namn är Linnéa Köhler, en 19årig tjej född och uppväxt i Borås. Jag bor i en lägenhet tillsammans med föräldrar, lillebror, katt och två kaniner. Förutom foto är hästar och ridning mitt största intresse, då jag har en både hästtokig farfar och mamma, så var väl jag oxå dömd att falla för det vackra fyrbenta varelserna. Som ni säkert kommer att märka ju längre ni följer bloggen, kommer hästbilder antagligen vara den dominerande kategorin.  

Bakgrund

Mitt intresse för foto sträcker sejj nog ganska långt tillbaka. Jag har alltid varit en sån som sparar på allt för att minnas en dag eller en stund jag tyckt betytt något. Och med kameran kan jag föreviga precis dom ögonblick jag vill. Det är dock först de senaste 3-4 åren jag verkligen har finslipat på min teknik bakom kameran och blivit mer noggrann, vill att mina bilder ska säjja nånting och int bara till mejj eller mina närmaste, utan även andra. Jag vill att mina bilder ska skapa en känsla som får folk att känna och kanske känna igen sejj. Olika känslor i olika bilder såklart.

Vad är mina mål med fotograferandet?

Min högsta dröm är att skapa mejj en karriär som naturfotograf, åka runt i världen och se fantastiska platser, träffa fantastiska människor och få föreviga platser och djur i denna underbara värld som int många andra fått uppleva eller se. Kunna visa andra vilken vacker planet vi faktist lever på.
Ett lite mer realistiskt mål är att ha fotograferandet lite mer som ett extraknäck. Jag åker ut och fotograferar på t.ex. konserter, ryttartävlingar, olika events och utställningar, och säljer sedan mina bilder till deltagare, tidningar osv.

Min kamera

Min kamera är en Canon EOS 1000D med bildstabilisator. Det är min första systemkamera. Int världens mest avanserade kamera, men det gör absolut ingenting! Den är lätt och smidig att använda, lätt att ha med sejj och att den har bildstabilisator är helt underbart! Bilderna blir int lika lätt subbiga, även om förhållandena är lite kassa. Jag kallar den Kanonen, för det är helt enkelt det den är, kanon!




Nu vill jag veta, vad har NI för slags kamera? Och vad är det bästa med den?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0