Dagen än så länge.

Blev lite ändrade planer imorse när min ridelev hade skadat foten på morgonen och int kunde komma, så jag passade på att rida Star åt Sabina, eftersom hon var sjuk.
Det gick helt okej, red en voltövning där jag red 10m volt i hörnen vid M  och sedan in på stora mittvolten, och sedan ut på en till 10m volt vid K. (Såklart tvärtom åt andra hållet.) Gjorde dessutom galoppfattningar på långsidorna.
Börjar komma åt henne ganska bra nu, vilket idag gjorde att hon int alls tkte jag var rolig. Hon ville gå emot handen, maska och gå i undertempo i skritten och traven. I galoppen valde hon att springa ifrån jobbet ist :P
Korta stunder slappnade hon av och kom ner i formen och jobbade, men så fort jag satte lite mer krav på henne åkte huvet upp och hon började maska. Jag önskar så att jag hade starkare mage och ben så att jag kunde orka rida hela passet och få lite bättre kroppskontroll och balans. Men det är väl bara att ligga i hårdträning antar jag :)
Men jag är ändå nöjd med passet, eftersom jag kände att jag kom åt henne och hade vi bara varit mer avslappnade så hade hon gått hur fint som helst!
Efter Star red jag ut på Löparn tillsammans med Markström och Jonas. Ett ganska lugnt pass med lite klättring, mest skritt. Jonas var lite galen, som vanligt, men Löparn var ovanligt lugn och avslappnad, kändes jättebra, annars blir han gärna upphetsad och vill bara springa och springa och ånga på som ett lokomotiv, vilket föder stora frustrationer hos mejj när man måste sitta och bromsa hela vägen. Men idag var han som sagt så lugn och fin, försökte int dra iväg eller något. Även fast han blev lite taggad av att Jonas busade, så höll han sejj i skinnet, duktiga :)
Än är ju int dagen  slut, tänkte ta det lugnt en stund, sen tänkte jag slänga upp ett lite längre inlägg :)
Se till att hålla utkik ;)

Kommentarer
Postat av: Moa

Haha, det är bara till att göra 20 situps gånger 3 två dagar i veckan i ett halvår så har du en stenhård mage sen! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0