Jonas 28/4 2012

Födelsedagsbarnet var inte på humör för dressyr idag riktigt. Red barbacka, han kan ha sadel nu, men kände att jag nog kunde behöva lite balansträning!
Han var jättemysig i stallet och ville gärna gosa och var väldigt avslappnad, men när vi sen kom ut på ridbanan och jag satt upp blev han spänd, springig och la sig mot bettet, vilket gjorde att han oxå blev stum i munnen och inte tog några förhållningar. Efter att ha försökt få honom att släppa i 20 minuter utan resultat gick jag in och bytte träns till det med det raka körbettet (började på kulbettet!). 
När jag sedan kom ut och satt upp igen vart han mer avslappnad och han verkade trivas bättre på detta bett än det förra, tyvärr blev han dock lite som i "backläge" och krullade gärna upp sig istället för att ta ut steget. En bit in i passet drog han sig hela tiden mot ett hinder som stod uppställt på diagonalen och blev lite taggad såfort vi red förbi det, så tillslut styrde jag mot och lät honom hoppa, resultatet blev en myycket nöjd häst! Efter det så gick jag in på en volt och gjorde lite övergångar, lite sidvärts när jag bytte varv och även lite öppna. Han ville fortfarande helst krulla ihop sig, trippa fram och knäppa av i nacken men några gånger fick jag honom att ta för sig lite iaf.

När jag sedan skrittade av från marken var han superkelig och ville mysa massor, bra att han visar att han tycker om en lite grann iaf :P


Myspojk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0