Jonas 7/4 2012

Började med att släppa Jonas i paddocken idag då han stått två dagar. Han verkade dock inte särskilt överpigg, travade mest runt och väntade på att jag skulle kalla in honom. Gjorde detta efter en stund och gick då runt med honom och gjorde vändningar och halter. Satt sedan upp en kort stund och red igenom honom i skritt med böjda spår och lite sidförande. Kände även på traven och galoppen, upplevde att han inte riktigt ville ta för sig framåt och mest smög fram. Kanske inte så konstigt dock då han har sadelknutor på ryggraden och manken, så det kan ju vara så att det trycker lite när han tar ut steget.
I övrigt var han på väldigt "mammigt" humör och ville mest bara ha min uppmärksamhet hela tiden. När jag fick telefon medan jag gick med honom på ridbanan flåsade han mig i örat, slickade mig i nacken och knuffade på mig för att få min uppmärksamhet, och så fort jag klappade på honom eller brydde mig om honom på nåt vis så blev han väldigt mycket nöjdare. Söthäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0