Loke 4/4 2012

Uteritt idag. 
Väldigt oseriöst, mest bara lull-lull. Drog på hacket och satt barbacka, red en väg där han fick klättra en del. Gav honom tyglarna i princip helt och lät honom gå lite som han ville, jag bara styrde dit vi skulle, resten fick han sköta själv. Han fick även bestämma tempot ganska mycket själv, jag satte gångarten och han fick gå tills han själv saktade av och själv bestämma hur snabbt han ville gå. Han var extremt nöjd och glad med detta och gick och frustade nöjt och slickade sig om mulen. 
När vi var påväg hem bestämde sig Loke för att ta en avsickare och promenera ut på ett kalhygge, vilket jag lät honom göra. Han började klättra uppför en väldigt brant backe som han sedan upptäckte var väldigt jobbig och ville vända, men då var det liksom försent, så jag fick sitta av och leda honom sista biten upp. Ner gick dock bra då vi tog en annan väg. 
Han var väldigt lyhörd för flyttningar idag! Flyttade honom i lätt skänkelvikning över vägen bara med vikt och skänkel och han svarade jättebra och kändes väldigt avslappnad, härligt! 


Vy från toppen av kalhygget :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0