Csenge 17/8 2012

Blev lite lullull med Bengan idag efter mina grupper. 
Ville inte vara för seriös dels eftersom det var ganska varmt och sen att jag inte kände mig helt fräsch. 
Eftersom hon verkat lite nere ett tag så tänkte jag försöka leka lite med henne. 
Jag fick däremot kämpa för att få henne att förstå att det faktiskt var lek, när jag började löslongerade henne gick hon lydigt runt på en volt runt mig. Efter en stund kom hon dock på vad jag försökte med, och då var hon jättebusig och ville verkligen leka med mig! 
Tog sen och satt upp en kortis barbacka, även här bara lullull, la oss på en volt och provade alla gångarter på lång tygel. Hon var som vanligt stadig och behaglig att sitta på. Busökade galoppen lite på en långsida just innan jag avslutade, vilket hon tyckte var jätteskoj! När jag skulle sakta ner när vi kom mot hörnet gjorde hon sin signaturbusing och slängde med huvet och sköt upp ryggen lite.
Hon är mysig hon, ska rida henne i nästa vecka med, vilket jag faktiskt ser fram emot! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0